Hello World!


Hello World! I’m back “again”. Hehe. I already said this many times before and I don’t know how many more times I would say it. These past few days, I’ve been busy rebuilding my blog from scratch. This time, I lost 4 posts which I consider to be very important, 2 of which has “sentimental value” to me. Those were the posts entitled “My Gravatar” & “Goodbye Charlie”.

I had a WP backup plugin configured to make email me a backup everyday but what I didn’t know was the last backup made was June 2nd and the last entry backed-up was my In-N-Out post dated March 20th.

Yup, I’m back again and I hope that it would be for good this time. I recently purchased a domain name and will use it in a few days. I also thought of getting myself paid hosting but I couldn’t afford it yet. So for now, I’ll keep my free hosting with Asmallpanda.com. My first free webhost, IGB.net (formerly known as Iconrate.net) is planning on restoring their free hosting services so I might take a look at it and see if that would work out too.

During the time my blog was offline, I had so many topics to blog and talk about. The World Cup was one of it. I wanted to post an entry for each game played and also have special entries like spotlight for a specific player from one team and other football trivia. I also wanted to post about the NBA Finals and my thoughts about the series.

I’m disappointed with myself coz I should have known better and learned from previous experiences that I should make backups after I make a post or have new comments or do any updates/customization to my blog. It’s no use crying over spilled milk, right? So now, I’m just thankful that I had a backup and that I still have the chance to continue blogging. I’ll just have to be more careful and have to make necessary measures to make sure that it won’t happen again.

If you’ve seen my blog up and running a few days ago and wondered why I didn’t make new entries, that reason for that is because I was hoping that I could recover the lost data and get a copy of the backups from the hosting services owner. But unfortunately, they couldn’t provide me with any backups and I couldn’t contact the person who has access to the previous database. I guess, I’d have to continue on. “Life goes On” they say.

Lastly, I’m still working with my new theme. I still have to enable the gravatars in the comments and add the number of views for each post. So for now, please bear with me and I hope that you guys won’t get tired of visiting my blog, reading and commenting posts.

Btw, before I forget, Happy 4th of July to those of you who are here in the US. I didn’t go out with friends or have barbecue like most people here do. I just stayed home. I’m not sure if I can go out and see fireworks later tonight.

Owner and editor of JaypeeOnline. Self-proclaimed geek. New media writer and consultant. WordPress advocate. Loves blogging, gadgets, video games and sports. You can follow him on Google+, Facebook or Twitter.

7 Comments

  1. Jaypee

    July 7, 2006 at 7:12 PM

    @ash – thanks! i'm honored to have a loyal and faithful reader like you. hehe. it's kinda hard to find one these days.

    yup, you'll never know when it could happen. i'm planning on making a post on how to make WP Database backups.

  2. mr nice ash

    July 6, 2006 at 10:30 PM

    Hello Jaypee,

    Welcome back. No matter how many times you'll be gone, I'm always here to welcome you back. Hehehe..

    I never know, but my site might vanish too… It's time for backing up. :)

  3. Jaypee

    July 5, 2006 at 10:50 AM

    @trench – no you shouldn't! hehe. just kidding. yeah, this theme is nice, that's why i got it!

    @jhay – maraming salamat! yup, meron na akong bagong domain pero hindi pa gumagana. hopefully within this week. mapait talaga pag nawala ang mga data mo tapos wala kang backup or kung meron man pero palpak naman. i'll post something about the World Cup later.

    @dre – yep, my blog got lost for a while there. hehe. a new host? hmm..pls email me the details..like the price, requirements, etc. thanks!

  4. jim

    July 5, 2006 at 12:32 PM

    that's rite trench.. this theme looks clean.

    i think i'm in love :)

  5. Dre

    July 5, 2006 at 6:46 AM

    yep, i noticed.. and i wondered why you lost your files.. hey, wanna be hosted somewhere else? labyrinth-thoughts.com ;)

  6. jhay

    July 5, 2006 at 6:24 AM

    Welcome back! You have a new domain? Cool!

    Pero sa ngayon ito ang i-link up ko tama? hehehe

    Dapat talaga mag backup ng blog, kahit ako may mga mapapait na karanasan sa ganyan. Nung lumipat nga ako, tindi ng mga naging problema ko, pero ok naman, madami ako natutunan. hehe

    Post na ka naman tungkol sa World Cup. Nalulungkot ako at natalo ang Brasil…:(

    Pero ayos naman at may blog ka na uli. Yebah! :D

  7. trench

    July 5, 2006 at 2:58 AM

    Damn, Maybe I should use this layout. Its so clean!! haha. Watch for a customization of this one!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">